lördag 28 maj 2016

En tjockis bekännelse

Hallå
får inte till nån bloggdesign och jag får inte till tiden att blogga riktigt men vi försöker väl igen tycker jag.

Har tagit tag i den gamla psykiska som ligger och gror i hjärtat som kanske gör att jag är den jag är idag. Försöker jobba med allt det där jobbiga som sitter ivägen för att komma tillbaka till den glada och positiva tjejen. Har fått en underbar människa som ska hjälpa mig lösa alla knutar. Och när jag är där är det min timme och ingen annans det är så lätt att glömma bort sig själv. Jag har bestämt att denna blogg även kommer vara så brutalt jävla ärlig så orkar ni inte läsa så scrolla ner. Nu är det min tur att ta kontrollen över mitt liv. Och älska mig själv igen...

Det här med vikten har gått överstyr jag har verkligen inte väg så här mkt på väldigt länge men samtidigt har jag inte haft ork att ta tag i d heller och har väl egentligen inte kraften till att hitta den där energin jag hade förut när jag sprang som en galning mår dåligt när jag läser hur jag höll på förra året. Jag är egentligen inte missnöjd över min kropp trots att den drar för stora kläder för att dölja kroppen trots att jag måste ha denna storlek jag fick beställa. Denna kropp har kämpat mer en dom flestas i sån ung ålder när jag blev gravid som 14 åring tills nu när jag slagits mot cancer den har orkat bära 6 fantastiska barn. Såklart skulle min kropp må bra av att gå ner kanske 10 kg men just nu ser jag ut så här och får vara nöjd över det. Imorgon är en annan dag jag kanske känner på andra sätt då.

I sommar ska jag bara njuta av livet kanske inte vräka i mig saker men äta d jag är sugen på just för stunden så kanske jag tar tagen i vikten i augusti såklart var jag nöjd över vad jag hade åstadkommit men just nu har jag inte energi att ta tag i det heller nu lever vi här och nu...

Jag har faktiskt bara 8 små arbetspass kvar till semester underbart. Det har vart ett långt år med mycket tråkiga saker på alla plan men nu kan det bara bli bättre.

Den 20 Juni åker vi ner till skåne underbart.  Dags att gå och sova nu
Puss på er bjuder på en bild på en trött människa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fredag

Livet Fredag idag och vintern har åter sitt tag om svanå. Jag hatar vintern så mycket att jag tog semester i 4 veckor så nu har jag 2 vecko...