lördag 23 mars 2013

Ändrat fokus

Det är inte alla som tror på medium men jag ska berätta en sak . För typ ett år sen var jag hos ett medium det första han börja prata om var min häst rädsla jag fattade inget han sa att om nåt år så trodde han att jag skulle ha två hästar yes en häst rädd människa skaffar två hästar. Min mamma har alltid haft häst eller alltid ialf i 15 års tid. Jag har har alltid varit rädd för hästar varför vet jag inte.
Men så började tjejerna rida på ridskola och det var ju kul. Nova har en häst Winda och det var väl kul och borsta henne ibland eller ? Ialf så började jag själv på ridskola också men så kolla jag en annons guda snäll häst någons ögonsten åkte dit och titta och där stod han idol världens vackraste såg en bild när hennes dotter red ensam så vi provred prata klappa prata och när vi åkte därifrån hade jag köpt min första egna stor häst. Fick vänta en vecka innan vi kunde hämta honom. Och så svårlästas han var jag undrade liksom hur ska detta gå? .. Vi kom hem och han backade fint ur transporten vi ställde han i boxen och jag kände den där super kärleken med en gång fina fina Idol halvblod och guda vacker. Första morgonen var det jobbigt han undra vilka vi var och jag kände litens bröstet vad fan har jag gjort men på kvällen när jag tog in honom så gick d bättre klappa berömde och pussa på honom. Sen så igår när jag tog in så stod han och väntade på mej he snyggaste och han såg så cool ut ledde in honom i boxen klappa krama och pussa. Idag var det jag som tog ut och in han var cool hela tiden vi klappa borsta kratsa hovar drog av täcket och jag kände mej alldeles tårögd min finaste häst. Älskade Idol . Jag blev så varm i hjärtat och han titta på mej med sina vackra ögon. Testa lite backa och annat och han blev så stolt när jag berömde honom pussade den varma mulen jag är så otroligt tacksam att jag tog chansen och ångrar att jag inte tidigare har tillbringat mer tid åt hästar det är så mysigt. Nu finns d väl bittra människor som tycker att jag skulle väntat men se d biter inte för jag skiter i vilket. Idol är en perfekt nybörjar häst...

Så som ni förstår har allt kretsat till vår nya kärlek så mera om livet kommer imorrn :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fredag

Livet Fredag idag och vintern har åter sitt tag om svanå. Jag hatar vintern så mycket att jag tog semester i 4 veckor så nu har jag 2 vecko...