onsdag 19 september 2012

älskade Lilla O!

Älskade lilla Olivia blev så sjuk igen..Barn ska inte vara sjuka och behöva åka ambulans ;-(.
I Måndags var vi hos min syster jag och olivia medans barna var i skolan .Väl hemma börja hon säga Olivia är tött olivia är tött.Jag la henne på soffan hon började kännas lite varm så gav henne alvedon. Det kom ganska plötsligt.Hon blev sen alledes blå och jag sprang ut med henne på trappen samtidigt börjar hon kräkas ...Helt livlös är hon och man bara tänker nu dör hon :(. Vi ringde 112 som skickade en ambulans på en gång .Olivia sov och sov .Hon var ialf inte blå och hon reagerade på tilltal.Ambulansen lastade in henne och hon fick åka in....

Läkaren ringde mej sen och dom tänkte skicka hem henne för att vänta på ett Eeg d kändes väl inte som dom tog d på alvar mer en att dom tänkte skicka med stesolid som vi kunde ge om d skulle hända igen. Men när Olivia hade ätit en glass så hände samma procedur igen hon blev Blå och började kräkas ..Då blev dom inlagda och massor med prover.Dom misstänkte barn epilepsi.Men dom gjorde ett Eeg som inte visade något. Men sen kom dom fram till att det är feberkramper som gör att hon blir så dålig :( lilla Tuttan..Nu har hon fått komma hem ialf och börjar bli lite piggare som tur är..
Men fy fan så rädd man blir...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fredag

Livet Fredag idag och vintern har åter sitt tag om svanå. Jag hatar vintern så mycket att jag tog semester i 4 veckor så nu har jag 2 vecko...