söndag 21 december 2014

Dom fattigas jul

En sak som berör mej i jultider är när människor får priotera mat eller julklappar att känna den där ångesten som kommer smygandes när alla är glada att julen är på antågande. Har gjort det så många gånger att jag en idag kan tänka tanken eller när det blir kallt åh ungarna behöver skor åh overaller . Åh man gläds när våren och sommarn är på antågande då man inte behöver en madda dyra overaller.

Minns hur man räknade varenda krona och man blev glad om det räckte till julklappar och mat . 
Nu är det några år jag inte behövt tänka på så vis en känsla som är fin. Jag brukar alltid skicka pengar till stadsmissionen på julen även om många av dom satt sig i sitsen själva som är hemlösa så kan det vara så att dom blivit utsatta precis som jag . Hoppas så många som möjligt av våra hemlösa får någon mat på julen och att dom får känna någon glädje . 

Eller att den slitande mamman typ undersköterskan som tjänar nada även kan unna sig själv något. Någon gång brukar det vända för varje människa det gäller bara traggla vidare jag var längst ner på botten för 6 år sen. Hemsk tillvaro var det men så ändras livet även om jag har en fast tjänst som undersköterska är jag stolt över mitt arbete och mitt liv som jag åstadkommit det är inte lätt att vara längst ner och sen klättra uppåt många gångerbhat dessutom jag halkat tillbaka till några trappsteg ner igen men så händer d nåt pos och man kravlar sig vidare. 

Julen för mig är nu glädje att samlas med min älskade familj. Men nog gläds jag åt att sista minuten shoppa julklappar den 23 med Robin åh Olivia. Men kunde jag skulle jag ja gjort som 
Emil i Lönneberga och ordna ett taberas för stans alla hemlösa men tills dess så skickar jag en slant till stadsmissionen gör d ni också ❤️

Idag ska jag umgås med Julia & Olivia åh Michaela och hennes barn åka till stallet och sen ära middag här hemma jag är lycklig lottad som har så fina människor i mitt liv jag .

Ha en härlig dag allihopa 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fredag

Livet Fredag idag och vintern har åter sitt tag om svanå. Jag hatar vintern så mycket att jag tog semester i 4 veckor så nu har jag 2 vecko...