måndag 15 december 2014

NU ser jag något annat i spegeln

Minns julen och nyår för 2 år sen jag vägde 105kg ganska precis och när jag kollade BMI stod det fetma fetma liksom jag vill inte ha fetma inte alls nån jävla fetma jag vill kunna handla kläder och känna mej vacker sen får man alltid nåt snedsteg hit eller dit tänkte jag det dröjde fram till i maj 2014 när jag tänkte att nu får det vara nog det var i samma veva som jag fick hjärtklappning och jävligt ont i mina knän en tid som jag satt på strand kanten och absolut inte ville bada. jag köpte 48 i byxor fettet vällde över och hela min jävla sjlvkänsla bara var i botten.

I Juni hade jag gått ner till 94 kg men där stod det still för det är ingen snabb viktresa jag vill uppnå. Det var när jag köpte Svala som jag tänkte att nu får det fan i mig vara nog jag vill inte vara en fet människa längre jag vill vara smal och känna en stolthet över mig själv.

I November hade jag gått ner 21 kg från i maj  nu står det lite still igen men det kan det få göra absolut så länge jag inte går upp så känner jag. Men ska ner 10 till men det behöver inte vara någon snabb viktnedgång heller för nu kan jag köpa strl 42 i jeans och M i tröjor jag grät när jag köpte kläder vid lön förra månaden och jag kunde ha strl 42 det är en lycka och en vinst i sig. När Ullis hade fixat mej när vi skulle ut trodde jag inte mina ögon så fin jag var jag har aldrig tyckt att jag är en fin tjej heller för den delen. Men nu glittrar mina ögon lite extra och jag känner mej ganska okej faktiskt från att tyckt att allt var botten.

för nån vecka sen innan jannicke reste visa hon mej en 7min app som jag testat den är rolig och man blir fan svettig på dom 7 minuterna. så jävla roligt att träna lite jag går en och en annan promenad med.

Men nu vill jag bara skriva att utan alla mina vänners hejja rop vore jag fortfarande en tjockis men nu börjar jag bli en tjej som trivs med min kropp och se d växa fram är en underbar känsla.

Jag var så beroende av Coca cola och kladdkaka ja nästan allt gott man kan äta drack 2 L cola om dagen minst och var så uppsvälld om magen och den värkte och så. Men det suget är borta jag har fortfarande jäkligt svårt att låta bli kakor i fika rummet men det är bara tänka på mitt forna jag och som allt går det upp och ner till Julen tänkte jag ta med lchf gott så jag slipper bli frestad ....

Nu ska jag mysa ner mej me min gullfia oh Astrids jul Puss på er få läsare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fredag

Livet Fredag idag och vintern har åter sitt tag om svanå. Jag hatar vintern så mycket att jag tog semester i 4 veckor så nu har jag 2 vecko...